Friday, May 09, 2008

Fytti grisen, for en dårlig blogger!!

Kose pappa og kosen...

Uteområdet har blitt viktig
"Noen gikk på en skikkelig mannesmell, når vi bare skulle låne kulegrill av svigers sånn egentlig.
Herlige godungen min!! Så stor...
Lille kylling, jeg...?
*****************************************
Ja, jeg er virkelig helt umulig forferdelig!!

La meg forsøke å forklare..: Måneder har nå gått siden vi flyttet opp. Mellom da og nå ligger masse hjemlengsel, mye jobbing, mye prestasjonsangst, lite søvn og en mengde gjør-så-godt-du-kan...*sukk* Hjemlengselen vil nok være fast..jeg er jo ei Lyngdalsjente i hjertet mitt, og har bodd mange år også i Kristiansand og blitt veldig glad i mennesker der og selve byen. Jeg føler at jeg nå står på den andre siden av mye av dette. Man sier vel: Sliten, men lykkelig. Jeg har hele tiden visst at det er riktig at vi er her, at vi flyttet.. Selv om mangt et spøkelse kan gjøre hjertet tungt, så vet jeg at vi som familie har tatt det rett valg. Takk og pris at det føles slik, så mange mil "hjemmefra". Det er stunder der jeg kjenner at jeg har tapt så mange relasjoner, så mange samtaler og følelser.. At jeg har mistet sjansen til å være der når det virkelig stormer, der noen kanskje virkelig hadde trengt meg, eller der jeg selv bare hadde trengt å være der. Vi har tatt et vanskelig valg, men vi står her nå og føler oss lykkelige, om enn noe slitne ;)

Den siste tiden, der jeg ikke er på jobb/jobber hjemme på kveldstid, har gått til å gjøre klar verandaen for vår og sommer. Vi har kjøpt gamle kjøkkenmøbler på loppis, og jeg har malt til den store gullmedalje. Jeg har sydd litt puter selv, og kost meg masse med pynt. Før var jeg nok ikke dillete, eller helt så hvilken ende jeg skulle starte i for å få det slik jeg ville. Men, som den engasjerte personen jeg er, har jeg hivd meg over interiørmagasiner.. og forskjellen er enorm. For de som kjenner meg, er forandringen i hus og heim markant ;D Jeg gleder meg nå, i enda større grad over hjemmet mitt og har (altfor) mange planer... Så langt er bare yttergangen malt i hvitt, og ytterdøra i tavlemaling..*hihi* Kom og se, da vel!

8 comments:

  1. Det såg ut som ein veldig koslig uteplass! Det er utruleg korleis ein forandrar seg når ein plutseleg har hus og hage å ordne i, det tar eg meg stadig i.. interiørblad får ein liksom aldri nok av :)

    Det er godt å høyre at de trivst, sjølv om de er slitne og du kjenner på heimlengt og savn. Ting vil nok falle meir på plass etterkvart, no som det kanskje vert litt rolegare.

    Og så må eg samtidig gratulere med flotte 1-åringen din - heilt utruleg at han er vorte så stor!!

    Stor klem!

    ReplyDelete
  2. Weheee! Så kjekt å se at det er liv i bloggen din igjen! ;) Syns du er tøff jeg som har flyttet så langt bort fra familie og venner, kan godt forstå at du har hjemlengsel...

    Høres spennende ut med alle interiørprosjektene dine! Håper du legger ut noen smakebiter etter hvert :)

    ReplyDelete
  3. Jeg føler så med deg som har flyttet så langt, jeg tenker ofte på dere og hva slags følelser dere slites mellom. Det er godt å høre at du blir mer og mer fornøyd med valget dere har tatt, selv om hjemlengselen sikkert vil være din følgesvenn ganske lenge enda. Håper vi kan bli bedre kjent med tiden, og at du finner din plass med nye venner og bekjente i nærområdet! Og du (jeg er sikkert ikke den rette til å si dette siden jeg er sånn selv, men allikevel): Du MÅ ikke være flink og prestere noe hele tiden, alle har godt av å slakke litt på kravene til seg selv! *stor klem*

    Uteplassen hos dere har forresten blitt veldig koselig, vi kunne godt tenke oss å be oss selv på litt grillings en varm sommerdag *glise* :D

    ReplyDelete
  4. Kjekt å se at du har blåst litt støv av bloggen din..har kikka innom med jevne mellomrom, og nå var det morro å se litt nytt her :-) Feit grill ;-)))

    ReplyDelete
  5. Så glad jeg ble da jeg så det var oppdatering her!! Jeg er i samme båt som deg, langt hjemme fra, men likevel lykkelig - og av og til sliten. Det føles godt - det er det vitkigste. Jeg tillater meg å ha litt hjemlengsen, kjenne litt på savnet. Det gjør det ektra godt å reise hjem innimellom. Jeg tror du har det på samme måte! Btw. Jeg synes jeg ser Håkon *ler* Den grillen er jo enorm!!

    ReplyDelete
  6. Åååååå.....

    Snufs.....

    ReplyDelete
  7. Så utrolig hyggelig uteplass dere har!!Du har sansen ser jeg!!jeg drømmer foreløpig om at vår skal bli like fin!!! Jeg har jo mulighetene i butiken m vår, men tiltaket mangler gitt!!

    Morsomt at du er innom her igjen, gleder meg til flere oppdateringer!!

    ReplyDelete
  8. Utrolig koselig uteplass dere har fått!!! Jeg drømmer om en selv,har jo alle muligheter i butikken vår, men tiltaket mangler her gitt!!

    Koselig at du blogger litt igjen, gleder meg til å følge med!!

    Er du i nærheten så stikk innom sjappa vår!!

    ReplyDelete

Alle ord teller<3