Friday, December 12, 2008

Juleforbredelser og kos!

Julen nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg masse-masse! Jeg begynte tidlig med julegavehandling, og kan vel stort sett si at det hele er i boks. Jeg har nok vært noe ivrig både til den ene og til den andre, og har gått over budsjett så det holder. Men, du verden som jeg gleder meg til å se mottakelsen av det som ligger under treet til hver enkelt!
Snøen har lagt seg som et fint teppe ute, og gir julesteming og forventning. Sebastian har blitt litt mer overbevist om at snøen er nyttig til lek og moro, etter å ha fått runder på akebrett med pappaen sin. Theodor har fått prøvd skiene fra i fjor igjen, og selv om det er veldig vanskelig for en som har tre-fire sørlandsvintre i kroppen å få til, må jeg si at han klarer seg imponerende bra. Jeg er ikke så mobil i akebakken akkurat, men har sittet litt på sidelinja med kamera på lur, selvsagt!

Kajsa vokser seg stor og sterk i magen, og skal være rundt 40 cm lang når vi går inn i den 35 uka nå på mandag. Det meste er i hus, og vogn, vugge og sete står klart i loftstua. Theodor hjalp meg med å sette babybag på vogna, og å ordne senga med skinn og dyne. Han var litt snål da han spurte meg om følgende:
"Mamma, kan jeg si noe?"
-Klart du kan, vennen min!
"Kan jeg si noe til Kajsa? I magen din?"
-Ja, det kan du.
Han bøyer seg litt inntil magen og sier, litt flau og litt sånn lur:
"Nå har vi gjort klar vogna til deg, Kajsa. Vi har bygget den helt selv!"

Han er veldig bevisst denne gangen, på at det kommer en baby, og forstår at vi må passe på babyen. Han skjønner veldig godt at Sebastian ikke kommer til å forstå hva som skjer, og heller ikke pusa vår. Det blir vår oppgave å passe på at den lille prinsessa har det bra, og at Bastian eller pus ikke tuller for mye. Det skal bli veldig spennende å oppleve overgangen på nytt, denne gangen med to småbrødre i hus. For minsten blir det nok en overraskelse, og det kan bli litt vanskelig å akseptere, med storebror tror jeg kommer til å vokse veldig.. Han som den siste tiden har blitt så stor, kommer til å bli enda større!!


Helt til sist litt bilder av snølek, adventstid og mage:

Julestemning og vintervær over eikerbygda..Nydelig!

******************

Sebastian venter på at pappa skal dra igang en ny runde.. Dette var gøy!

*********************

Theodor med skistaver i hånda og ski på beina..

*****************

Like spennende hver dag.. Hva skjuler seg inni pakken?

*******************

Høygravid og ventende på siste tilskuddet i familien; Kajsa.

6 comments:

  1. Så koselig å lese i bloggen din. Er av og til innom å kikkar, men ikkje så flink til å legge igjen spor:) Så koselig å lese om storebrors forventningar. Spennande for dei når dei begynnar å forstå litt kva som skjer.

    Tusen takk med hjelpa ang tøybleiespm:) har bestilt eg no:) Håpar me blir fornøyde!

    Flott magebilde!

    ReplyDelete
  2. Så herlig med snø før jul...her er det bare is og livsfarlig!! Sophie elsker snøen og sist vi akte var det hennes første gang og hun ga seg ikke..måtte slepe henne opp bakken og ake fort fort ned med henne på kjelen i halvannen time..og enda gråt hun når vi skulle inn :-))

    Tenker det blir spennende for de to gutta boys med en lillesøster :-))

    ReplyDelete
  3. Er ofte innom bloggen din og leser, synes den er så fin. Nydelige bilder av guttene dine, og utrolig flott bilde av deg også. Håper dere får en fin og rolig juletid :)

    ReplyDelete
  4. Så nydelig bilder og slott omtanke av en storestore bror, han likner jo så masse på pappaen. Nydelig navn dere har valgt, gleder meg til å se det nye tilskudde, hun kommer til å bli en nydelig liten jente som kommer til å vokse opp med to fantastiske storebrødre.

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:41 PM

    Så herlige kommentarer fra Theodor, det er tydelig at han er en "voksen" og ansvarlig storebror :) Veldig fine bilder, og så lekkert det magebildet var! Og tenk, nå er det ikke lenge før magen er borte heller!!

    ReplyDelete
  6. Du er så flott som alltid! Du kler å være gravid :)

    Theodor blir bare mer og mer lik pappa'n sin syns jeg, hehe.

    Spent på Kajsa i magen! Hvem er hun lik?

    ReplyDelete

Alle ord teller<3