Saturday, January 29, 2011

 

Lørdags

hjemmet:

IMG_1407

Jeg har begynt å operere med et begrep som heter “fredagshjemmet”. Fredagshjemmet er et produkt av en hel uke for fem mennesker som har håret full av hverdag. Mor og far jobber fullt, to barn går i barnehage og et barn går i skole og sfo. Når kvelden kommer liker mor og far å gjøre andre ting enn husarbeid.. Vel fortjent får vi da fredagshjemmet. Det er bomba.

Men, utrolig nok valgte vi (les: jeg) å dra på IKEA, mens svigermor passet bruket. Jeg fikk myst litt på spisebord og stoler, og plukket med meg en bukett nydelige lilla tulipaner, et lackbord, to lysestaker og et par “ordning og reda” saker.

Så det som har skjedd med fredagshjemmet er at det blei lørdag;) Litt inspirert av nye småting blei det tilslutt ryddig, hvertfall i stua. Resten får være, i tilstand av å bare være hjemmet: helt sånn som det er;)

IMG_1414

Lørdagshjemmet nytes med et glass rødvin. Søndagen inntreffer, og da skal vi feire trippelbursdag! Kajsa blir to om få dager, og det er stort at minstemor er i ferd med å bli sånn ei stor jente.

Fortsatt god helg til dere!

2 comments:

  1. Heisann!
    Første gang jeg er innom her.
    Så sant så sant,er enda hjemme jeg om dagene men vet ikke helt hvordan vi skal gå rundt når begge jobber +2 barn i bhg. Men rundt går det vel på et vis.
    Høres ut som en koselig kveld.
    Her blir lillesøster 2 år i februar,å jeg kan ikke forstå at lille babyen min begynner å bli stor.
    Ha en god kveld vidre.
    Klem Christina

    ReplyDelete
  2. Jaudå, fredagsheimen kjenner eg til. Denne veka klarte eg utruleg nok å forebygge denne med ein runde rydd og tørk torsdag kveld. Det kjendest utruleg godt (på fredag), så kanskjehvissåfremtifall at arbeidslysta strekk til, så kanskje eg skal prøve å gjere ein tradisjon av det?

    Kos deg med raudvin, og lukke til med feiringa imorgon! Heilt utruleg at den vetle jenta allereie er to år!

    ReplyDelete

Alle ord teller<3