Wednesday, June 22, 2011

Dag(ene)

derpå…

Ja, eller hva man nå skal finne på som tittel for innlegga man brenner inne med. Tanken var å blogge dagen etter forrige, fordi jeg hadde nydelige farger og annet å vise frem etter å ha huset sommerfest for verdens flotteste kollegateam på fredagen.

Nåja..så langt kom jeg ikke, men her er jeg nå. Ting tar kanskje tid, men jeg gjør også. Helt ok, eller hur?

Fredagen, der var jeg… Avspasering, og glad for å kunne bruke dagen på å forbrede en fin og morsom kveld for de menneskene jeg jobber sammen med. Blomster var kjøpt inn i buntevis, markblomster plukket og kjøleskap fulle av god mat, snack og lesk for hvilken som helst smak. Jeg gleda meg enormt over å kunne vise frem mitt nye hjem, som jeg trives så godt i og har blitt så stolt av.

Det er ikke annet å si enn at maten smakte fortreffelig, selv for vertinnen som hadde stått med smak og sleiv, bordet var helt etter hjerterom-smak etter timer med dill og dall. At gulvet bare var noenlunde reint, og en død mygg figurerte på sitt beste i ene vinduskarmen blei kjapt helt uvesentlig når sommerpynta damer i godt humør, tross regnværet, troppet opp i heimen.

Jordbærcava og frukt.. innegrilla mat og tapastilbehør.. Taler, gaver og gode ord.

Og ikke minst, samtaler i nattetimene og utslått hår akkompagnert av fame..Intet mindre enn herlig!! Det blei seint, og lørdagen blei en trøtt affære. Ikke noe vits å være beskjede. Jeg syns det var en suksess!

Nå skulle man tatt noen bilder underveis, men av og til er det bare så hyggelig at det i seg selv er nok! Derfor er alle bildene tatt i dagene derpå:

IMG_2274 

IMG_2276

Hele huset var pyntet med blomster og lys, i oransj, hvit, sjøgrønt og varm turkis.. En fargefest til ære for huset mitt og menneskene i det denne kvelden. Herlig å høre så mange stemmer som gav uttrykk for god stemning i stuerommet…<3

Damene hadde med seg en gave til vertinnen og heimen, og mon tro om de ikke kjenner meg en smule…:

IMG_2285

En flott oppstammet lavendel (hvis det heter det…?) i en stilig sinkbøtte som passet så bra inn. Benken er fra Nordal, og har stått på ønskelisten et par måneder, før go’mannen kjøpte den til fruen sin i husgave! Den har stått litt sånn aleine, og ikke helt funnet plassen sin, så jeg antar at den har ventet på en anledning til å skinne litt. Nydelig sammen, syns jeg. For retropreget ligger vatteppet mitt under benken..  Flere freshe bilder følger..nevnte jeg at jeg liker oransj?

IMG_2287

IMG_2286 

IMG_2289 

Sist, tusen takk for fine tilbakemeldinger via flere fora i forbindelse med fvn.no sin publisering om putene mine. Ser at besøkstallet øker, og at nye følgere har kommet til. Helt herlig, ganske enkelt.. Kanskje det lukter en gi-bort når vi nærmer oss runde tall<3

No comments:

Post a Comment

Alle ord teller<3