Wednesday, August 08, 2007

Theodor er tre år idag!!

Gratulerer med dagen, min lille skjønning!!
Det lyser forventning av øynene hans...

" Se, Bastian. Jeg har fått pakke, jeg!"

Theodor sitter med Cars-sekken han fikk i gave, pluss matboksen i tinn oppi. Klar for barnehagen. Han prøver å vise på fingrene sine hvor mange år han er :)


Okei, NÅ er det nok bilder, mamma. "Du MÅ ikke ta bilde nå, mamma!!"


::Memory Lane::

Tenk at for nokså på minuttet tre år siden, lå jeg i en fødeseng med pressrier, og Theodor bare minutter unna å bli født. Jeg hadde en lang og utmattende fødsel, men den siste timen fikk jeg ny giv, og kroppen jobbet som jeg aldri har kjent. En svensk jordmor reddet hele fødselsopplevelsen, og den dag idag kjenner jeg lettelsen av den friske vinden ho hadde med seg inn på fødestua til oss. Jeg husker den myke, lille bylten som blei lagt på brystet mitt..og kjente hvordan hele kroppen tok imot han, hjertet mitt fyltes av enda mer kjærlighet og tårene vellet i øynene. Et utrolig emosjonelt øyeblikk *rørt*

Siden den gang, har årene tydeligvis bare rent avsted..For jeg vet ikke hvor tre år kan ha gjort av seg! Men minnene renner gjennom hodet mitt akkurat nå: Når han første gangen rullet rundt, begynte å krype, tok sine vaklende steg i bare bleierumpa, ord i rare versjoner, de isblå øynene som kan sjarmere meg i senk, og det tullete fliret han kan sette opp... Nå er han stor, å bli tre markerer noe nytt. Han er i ferd med å bli _stor gutt_! Han er ikke lenger en smårolling. Han har nå sluttet med bleie på dagen, og smokken er klippet. Han har et utrolig ordforråd, og snakker mye. Han skal klare det meste selv, og har en utrolig sans for humor og glimt i øyet! Jeg tror jeg kan si, at gutten min sjarmerer nokså mange.. Mammaen er sjarmert i senk for lenge, lenge siden!!

1 comment:

  1. gratulerer så mye med 3 års dagen din, Theodor!!

    ReplyDelete

Alle ord teller<3